Direktlänk till inlägg 8 oktober 2008

Vi har hamnat i koma

Av Jessica - 8 oktober 2008 22:12

När blir man frisk? Inte så att vi är döende, men nästan.

Sen Melker skolades in, har han dragit hem all världens bakterier och virus. Själv är han dålig två dagar, vi andra i två veckor, halvdåliga. Sen är det dax igen. Skulle behöva åka bort ett par veckor och bryta trenden.

Jag och svägerska tänkte ta en tripp till Ullared (räknas det). Med tanke på hur vår förra resa gick, kanske det tar nån vecka innan vi är hemma igen.

Säger bara: till er som inte var med (alla andra som läser) LITA ALDRIG PÅ ENIROS VÄGBESKRIVNING!!! 

Gillar iof Skåne, men inte på den resan.


i dag har vi gjort stan (handlat mat) och Janne ville så gärna visa mej hur fantastisk Bauhaus är. Mmm, om man är intresserad av rör och cementsäckar. Men han är helt lyrisk så jag spelade med, tills vi kom till

blommorna! 59 kronor för en orkidé!!! Kände hur energin kom tillbaka.

Då ville han åka hem.


Ringde en försäljare till jobbet, ber att få prata med xxx:

Jag: nej, hon kan inte prata.

Försäljare: (lite spydigt) KAN inte eller VILL inte?

Jag: hon kan faktiskt inte prata, jag är hennes assistent

Försäljare: (helt annan ton) oj, då ber jag om ursäkt.


Kortaste samtalet jag haft med en försäljare någonsin.






 
 
Ingen bild

pia

9 oktober 2008 10:27

Hej Jessica, detta är ingen kommentar till ditt inlägg, men jag vill att du ska be Victor att skriva sitt namn när han kommer hem och att du då ska ösa beröm över hur fiiiint och rätt han skriver bokstäverna nu, för han var så stolt och så ivrig att lära sig i går (jag vet att han kunde innan men nu kan han bättre *ler*)

 
jessica

jessica

11 oktober 2008 08:31

Ja, han är helt inne i bokstavsvärlden, o det går fort.
i morgon kommer han äntligen hem. två veckor, länge! Ska bli roligt att se ivern när han visar vad han kan skriva. Ni dagmammor är helt fantastiska, hoppas ni får höra det ofta!!!!

http://olandstok.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 19 april 2009 09:14

Blixten, upptäckte just att det går att skriva som vanligt på vår stationära dator! Alltså är det vår lap-top det är fel på, inte bloggen!!! Så nu finns väl inga fler ursäkter att lata sej o inte skriva här.   Förutom tiden då.   Nu har vi fått en ka...

Av Jessica - 19 april 2009 09:12

Dumma dumma humla, brände Melker i handen. Han skulle ju bara klappa!!!   ...

Av Jessica - 9 april 2009 08:48

Hurra, hurra! VAB-pengarna från Försäkringskassan har kommit-. Nu bär det av till Granngården o köpa HÖNSFODER! Trodde man inte för tio år sedan.       ...

Av Jessica - 8 april 2009 22:47

Ja det går allt längre mellan inläggen, fortfarande hänger det upp sej när jag skriver. Vilket iof inte är märkligt eftersom jag inte gjort något åt saken!   Måste bara köra lite kort historik:   Snabbspolning:   Melker har lärt sej massa nya ord, t...

Av Jessica - 18 mars 2009 15:07

här händer massor, men tyvärr har jag problem med bloggen. Hakar upp sej medans jag skriver och varje mening tar en evighet. Vi lever, ladan går framåt ( bokstavligt) och hönsen har börjat värpa!!! Vad mer kan man önska sej???   Får leta reda på någ...

Ovido - Quiz & Flashcards