Alla inlägg den 13 september 2008

Av Jessica - 13 september 2008 22:22

I dag kom den, hösten. I morse stack Victor och jag ut i svampskogen för att leta kantareller. Men gud va jag frös, det var riktigt kyligt. Svamp hittade vi, fast jag upptäckte att någon hunnit före, var nästan bara små avskurna stumpar kvar. Då känner man sej liksom lurad, nästa gång ska jag minsann hinna före! Victor tyckte att vi skulle bestämma att bara vi som bor här ska få plocka svampen:) Men jag tror jag vet vem som varit framme: en av våra sommargrannar. Annars tyckte Victor det var häftigare att sätta stora, bruna sniglar på rad genom en pinne och att se hur långt man kan sparka flugsvamp.

Väl hemma dyker den här grannen upp ( händer en g./år) och Victor bara måste berätta att någon varit i skogen och "snott" vår svamp!!! Jag rodnade.


Nu har vi äntligen fått ihop alla höns! Efter lunch, medan Melker sov, fångade vi in " mördarhönsen" och släppte in dom hos det andra gänget. Vilket kackel, oj så oroliga. Dom andra irrade omkring, pratade högt och verkade väldigt besvärade av att få ny konkurrens. Men dom lugnade ner sig efter ett tag, tog sej lite mat och gick och värpte ett par ägg.

Tuppen har Victor döpt till Jussi och han har nog att göra nu.


På kvällen kom kusinerna förbi och hälsade på, trevligt. Det är ju så skönt när man får besök så där helt apropå, det behöver liksom inte vara lika städat då, som när man bjudit hem någon i förväg.

Melker hade övat på dan och lärt sej säga Nora, men hon var inte med. Victor och Fanny har så roligt ihop och leker jättebra. Och lilla Freja har ju lärt sej gå, hon såg så stolt ut.

Trött Freja vill hem till sin välling


Ovido - Quiz & Flashcards