Alla inlägg den 28 september 2008

Av Jessica - 28 september 2008 22:57

Inga bilder i dag heller. Alla batterier är slut, så jag kan inte föra över till datorn. Hoppas inga barn läser detta, för nu blir det otäckt:

I morse, när jag skulle öppna luckan till hönsen ( Victors jobb i vanliga fall) hittar jag en död kyckling i hönsgården, UTAN HUVUD!! Resten är hel, men huvudet fanns inte någonstans. Min första tanke var så klart: vilken tur att inte Victor öppnade, men så undrar man ju vad som har hänt? NI, kunniga, vad för slags djur gör så här? Har fått förslag på råtta och vessla. Vill ju gärna veta om det är en art som återkommer till middagsbordet eller bara letar vidare. Kycklingen är förresten född i juni och ganska stor.


Nog om det, i dag har vi vinkat adjö till alla skördefest-gäster, sen tog hela familjen och sov middag, välbehövligt. Vaknade med lite ny energi, skönt.

Victor blev hämtad av pappa i ny bil, en cab. Victor sken som ett litet ljus. Jag tyckte det såg kallt ut och undrade mest om den var krocksäker, man är ju trots allt mamma.

Sen åkte resten av familjen till Magda och Johan, åt lite mat.Trevligt Melker och Tilla lekte. Ömsom bråkade, ömsom kramades, som ett riktigt förhållande:)

Nu vaknar Melker, god natt


Ovido - Quiz & Flashcards