Alla inlägg den 19 september 2008

Av Jessica - 19 september 2008 23:50

Nu har det hänt! Efter två säsonger med pensionatet, har det inte blivit en enda felbokning. Tills alldeles nyss. Det ringer en kvinna och talar om att dom blir ett par timmar försenade. - Eh, jaha, till vadå? - Ja, vi har bokat rum tills i kväll, fyra personer!

Förmodligen har vi missuppfattat bokningen och trodde det var nästa helg, då Ölands skördefest är. Men dom är ju på väg. Så Janne fick rusa ut och sätta på värme, städa och bädda och se till att det finns frukost tills i morgon bitti.

Får se vad dom säger i morgon, tänkte göra lite extra med lite blommor, men det var för mörkt ute.

Av Jessica - 19 september 2008 23:16

Finns det något tråkigare än denna ständiga disk och tvätt? Det tar ju aldrig slut. Tänk att få hem någon nån gång i veckan som kunde tvätta och putsa några fönster. och plocka undan lite leksaker och kläder. Va tid och energi man skulle ha över till annat roligt! Av moraliska skäl skulle jag inte tveka, men det kostar ju. Nu snusar ju både Janne och jag. Skulle vi sluta hade vi lätt kunna betala någon en gång i veckan. Jag har ju lagt av tidigare, när jag varit gravid, så det borde väl inte vara några problem.

Janne, vi får skaffa fler barn så det blir lite rent och snyggt här hemma!!!


Håll nu i er: jag, Melker och JANNE har varit på stan i dag! Ihop. Har bara hänt en gång tidigare att jag fått med honom in, och då svor jag på att aldrig göra om det misstaget. Den gången skulle vi in och fika och ha så där lite mysigt. Väl på cafeét inser jag att han menar SNABBfika på fem tio minuter. Jag hade just börjat blåsa i muggen när han tar på sej jackan och frågar om jag är klar!  Ni som känner Janne vet att jag inte överdriver.

Idag hoppade vi kaffet och handlade lite i stället, eller,  jag handlade, han höll koll på Melker.




Ovido - Quiz & Flashcards